Fjordskolens logo

Om Fjordskolen

Skolen tilbyder vidtgående specialundervisning efter bekendtgørelsen om specialundervisning og anden specialpædagogisk bistand.

På skolen undervises børn med autismespektrumsforstyrrelser (ASF) og lignende problematikker, børn med multiple funktionsnedsættelser, børn med generelle indlæringsvanskeligheder og for nogle børns vedkommende fysiske handicaps, og børn med indlæringsvanskeligheder kombineret med opmærksomhedsforstyrrelser og socio-emotionelle vanskeligheder.

Eleverne henvises fra Aabenraa kommune og fra de sønderjyske nabokommuner og undervises i klasser og på hold, som dels er sammensat efter børnenes alder, dels efter deres undervisningsmæssige behov. Antallet af elever i en klasse eller på et hold kan variere fra tre til ni elever.

I indeværende skoleår rummer skolen ca. 233 elever.

Til skolen er der tilknyttet en skolefritidsordning for 0. - 10. klassetrin, som optager en del af skolens elever. Skolefritidsordningen rummer for tiden ca. 90 elever.

Fjordskolens logo

Fjordskolen