Fjordskolens logo

Skoletid, fag og prøver

Som specialskole skræddersyr vi individuelle skoleforløb ud fra elevernes særlige situation og behov. Det skal give alle vores elever en skolegang, der udvikler, danner og uddanner dem bedst muligt til livet uden for og efter skolen.

På specialskolen løser vi naturligvis den opgave med stor vægt på det specialpædagogiske arbejde - vores elever har i særlig grad brug for en undervisning, hvor det faglige indhold tager udgangspunkt i den enkelte elev. Samtidig skal vi også give eleverne den skolefaglige undervisning og uddannelse, de alle har krav på.

I praksis hænger det specialpædagogiske arbejde og den skolefaglige undervisning uløseligt sammen, og det er skolens fornemste opgave at balancere de to ting, så sumen giver eleverne det bedste afsæt for udvikling og læring.

Vi har lavet en vejledning der sætter lys på den skolefaglige del og tegner den røde tråd i hvordan vi tilpasser den skolefaglige del for hver enkelt elev på Fjordskolen.

Skole